Wednesday 8 January 2014

Jeragat????....tidakkkk....

hihiii...sapa pernah mengalami masalah tersebut? makin meningkat usia, cik jeragat mula dok bagi salam..apa lagi...haru biru hidup jadinya..:)


Masalah jeragat dan parut hitam sering dialami oleh kebanyakan orang Asia. Jika tidak dirawat, tompok-tompok hitam ini akan semakin bertambah. Punca jeragat ialah daripada sel melanosit yang terlebih aktif dan mengeluarkan melanin yang berlebihan menyebabkan kulit bertompok-tompok hitam.
Menurut  Perunding Dermatologi Klinik Koh Skin Specialiast, Dr. Koh Chuan Keng masalah kulit tidak sekata atau jeragat adalah sejenis penyakit kulit yang tidak berbahaya tetapi kehadirannya menyebabkan kulit wajah seseorang kelihatan tidak sihat dan ia mampu menjejaskan penampilan individu. Umumnya, masyarakat Malaysia khususnya kaum Melayu dan Cina mengenali jeragat sebagai tompok hitam atau pigmentasi pada kulit atau biji hitam seperti tahi lalat yang bertapak secara berkelompok di beberapa bahagian badan, wajah dan leher.

“Ia terbahagi kepada dua jenis iaitu pigmentasi (tompok hitam yang leper di dalam lapisan kulit atau biji seperti ketumbuhan kecil pada kulit) dan masalah pigmentasi adalah seperti melasme, freckles, atau solar lentigenes. Manakala masalah biji atau ketumbuhan pula seperti seborrhoeic keratoses (biji hitam yang timbul seperti tahi lalat yang tumbuh secara berkelompok), actinic keratoses dan skin tag (lebihan daging berwarna coklat atau hitam) yang kebiasaannya tumbuh pada leher, muka dan celah ketiak.”

Disini, saya ingin berkongsi sedikit dengan melalui pengambilan supplement vitamin yang kita makan setiap hari sebenarnya juga dapat membantu mengatasi masalah jeragat di muka dan juga di lain-lain bahagian tubuh dan bukan sekadar meningkatkan tahap kesihatan kita. Jadi apakah jenis-jenis vitamin yang dapat membantu menghilangkan jeragat dan jerawat ini?

Dengan supplement-supplement Shaklee anda dapat merasai kesan perubahan hilangkan jeragat dan jerawat yang semakin berkurangan hari demi hari dan kulit wajah bertambah mulus dan awet muda. Selain itu, anda juga akan perasan tubuh anda semakin sihat dan bertenaga, jisim tulang dan pergerakan sendi semakin lancar serta  rambut dan kuku lebih bersinar dan sihat.

SET KULIT SHAKLEE

  
Fungsi GLA Complex Shaklee :
Kelebihan GLA Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli.. Keistimewaan GLA Complex Shaklee ia mengandungi kombinasi minyak borage. Ia kaya dgn asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. Ia membantu menghasilkan kulit lebih sekata, lebih lembab dan mengurangkan jeragat sekaligus membuat kulit wajah lebih ‘glowing’. Disamping melegakan masalah senggugut, membantu mengawal kitaran haid yang teratur, ia juga membantu membuat tubuh anda lebih langsing. Untuk wanita-wanita yang pentingkan kesihatan, GLA Complex antara supplement yang mesti masuk dalam list anda. Rakan-rakan yang selama ini ambil EPO, boleh juga bertukar ke GLA Complex. Kenapa.... pendapat saya, GLA Complex lebih baik dari EPO (statement kontroversi?). Anda boleh baca Perbezaan EPO & Borage Oil (GLA). GLA mampu menangani masalah berkaitan kulit dan bukan sekadar masaalah eczema. ia juga mampu menangani masalah kulit kepala berkerik, berkuping, bersisik.

Fungsi  ESP Soy Protein Shaklee :
Secara ringkasnya ESP adalah protein, yang mana protein adalah asas kepada sel. Protein bertindak membina sel yang sihat/'repair' sel-sel badan yang rosak. Jika sel mendapat makanan yang cukup, kulit akan terhasil cantik dan sihat.Dan paling penting, Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol. Ia member tenaga berpanjagan menjadikan badan kurang letih dan sihat. Isoflavon perangsang KOLAGEN yang mana menanjalkan kulit, memperlahankan kedutan, serta menganjalkan payudara. ESP juga member rasa kenyang lebih lama yang mana membantu mengurangkan berat badan. Ianya juga mengawal paras kolestrol, menyokong kesihatan jantung serta prostat.

Fungsi Vitamin E  Complex Shaklee :

·                     Menjaga kesegaran dan keremajaan kulit.
·                     Melindungi kulit dari sinar ultra-ungu.
·                     Menjaga kelembapan kulit.
·                     Menghapuskan radikal bebas yang merosakkan sel.

Fungsi Vitamin C Shaklee :

·                     Vitamin C aktif membawa kecerahan yang baru untuk kulit anda dengan 
            rawak wajah yang lebih halus.
·                     Membantu kesihatan Otak, mata dan KULIT.
·                     Antioksidan penting dalam melindungi sel kulit daripada rosak dan 
            melambatkan penuaan.
·                     Chewable Vitamin C Shaklee menguatkan tulang, gigi dan gusi yang sihat.
·                     Meningkatkan sistem imun tubuh.
·                     Sangat sesuai untuk orang sukar atau tidak suka makan pil atau tablet.
·                     Rasa oren semulajadinya sangat selamat untuk kanak-kanak dan orang dewasa
·                     Tidak mengandungi sebarang pewarna, perasa, pemanis ataupun pengawet 
            tambahan.
·                     1 biji Chewable Vita C Shaklee bersamaan 1/2 biji oren iaitu bersamaan 
            10 mg.
·                     Manfaat Vitamin C sangat bagus untuk menjaga kecantikan kulit dan awet muda.

Zuharaanggun 
Pengedar Sah Shaklee kawasan Sg Petani, Alor Setar, Kangar dan Pulau Pinang 
Shaklee Independent Distributor 
[ID No : 1095674] 
012-3382618 (sms / wassap) zuharaanggun@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Send feedback/comment