Thursday 16 January 2014

We can do it...lets do it together!!

Assalamualaikum & selamat petang semua....

Petang2 ni nak share sikit kata-kata berharga yang saya dari orang yang saya sangat kagumi dalam bisnes Shaklee.....mmg tabik spring dgn dia....mula2 saya kenal dia just melalui blog sahaja & semakin lama semakin tertarik dengan kesederhanaan yang ada dalam diri......org itu x lain x bukan mummy saya dlm Shaklee iaitu kak NADIA KHAMIS....inilah orangnya yang comel lote...:)


Ok, ptg ni, dia telah member satu kata2 yang amat berharga bagi saya & juga rakan2 lain yang baru merangkak2 berkecimpung dalam bisnes Shaklee ini.....memetik kata2 beliau...ISTIQAMAH paling penting dalam setiap apa yg kita buat & jangan cepat give up.....x dinafikan, ramai yang nak buat bisnes tp mmg menjangkakan akan Berjaya dan dpt pulangan dalam tempoh yang singkat....well.....dalam apa jua yg kita buat, nawaitu itu paling penting...istiqamah...redha..usaha & tawakkal kepada Allah selepas kita telah sedaya upaya membuat yang terbaik....rezeki tu kan Allah yang bagi..jadi yakinlah dengan ketetapannya.....


Jom saya nak share apa yg kak Nadia pesan:
***********************************************************************
Ramai anak didik saya bertanya...apa rahsia sebenar mereka yang berjaya...Bagaimana mereka ini boleh jadi Master dalam Shaklee???
Adakah sebab mereka dh lama dlm shaklee atau sebab itu 'luck' mereka???


Sebenarnya banyak org melihat kejayaan ssrg semasa mereka sudah di tahap berjaya tetapi org tidak mahu 'kaji' semasa mereka sdg 'fight' untuk berjaya!!! Berapa kali mereka gagal dan bangkit kembali!!!Berapa banyak tohmahan dan kata2 sinis yang mereka terima untuk berjaya!!! Berapa kuat azam dan semangat yg mereka tanam untuk meredah laluan dan halangan untuk berjaya!!!

KITA SELALU LUPA TENTANG ITU!!!
Kerana itu, saya selalu pesan pada semua adik2 Intifada saya (anak, cucu, cicit piut saya)...Untuk berjaya kalian harus 'KEKAL ISTIQAMAH' di keadaan ini...


1) Jangan 'mengalah' atau ' redha' sebelum jam 11.59 mlm hari closing!!!

2) Hati kena kental...tak semua orang suka dgn apa yang kita buat!!! Selagi rezeki ini halal...Allah sentiasa ada bersama2 kita untuk terus berjaya!!!

3) Sekali melangkah, jangan sesekali berpaling!!! Kerana apabila berpaling, for sure anda akan terhenti sedangkan rakan 'berlari' anda sudah ke hadapan!!!

4) Letakkan core factor untuk berjaya!!! Contoh...saya buat shaklee supaya saya boleh infaqkan harta saya dengan lbh besar!!!

5) Jangan 'teragak2'!!! Upline dah tunjuk jalan, terus buat hari ini juga sebab 'berlengah2' ini hanya akan menyebabkan anda 'semakin malas' untuk buat apa yg upline dah tunjuk...dan sudahnya sampai ke sudah tak buat2 pun!!!

6) Jangan berhenti ' membantu' orang samada untuk menaiktaraf kesihatan atau membantu org untuk berjaya!!! Ingat!!! The More U Give The More U Get Back!!!

7) Yakin dengan 'kehebatan' diri sendiri!!! Kalau diri sendiri pun tak yakin nak berjaya mcmana nak yakinkan org lain untuk berjaya??? Ingat!!! Jadikan diri kita model untuk adik2 downline kita!!!

8) Jgn sibuk nak kondem atau update keburukan produk lain!!! Sepatutnya 'Yakinkan' semua org bahawa supplemen paling baik di dunia adalah Shaklee!!! Kenapa??? Mudah sahaja jawapannya!!! Sebab Shaklee dh lbh 50 tahun dlm pasaran!!! Malah multivitamin pertama di dunia adalah dr Shaklee!!!

9) Tanam rasa 'cinta' pd produk!!! Kalau sekejap join produk ni...sekejap join produk tu...Bila yang nak berjaya???Paling dasyat bila org tanya!!! Antara produk A dgn Produk B yang puan jual yg mn lg bagus??? Haaa...padan muka nak jawab!!! Macam jugak org bercinta...kejap dgn org ni kejap dgn org tu...last2 satu pun tak dapat!!!

10) Jgn putus asa!!! Bukan baru 2-3 bulan share kebaikan kat fb, fan page dan blog dah stop!!! Alasan sbb takde customer!!! Dah ramai distributor shaklee!!! Ish Ish Ish!!! Rezeki ni kat tgn saper???Allah kan!!! Minta Lah Darinya!!! Bukan terus give up Minta Dr Nya!!!

Aishhh...cukup la 10 ni...kang jadi buku pulak!!! Jom fight semua adik2 Intifada!!! Besarkan Income Supaya Dapat Besarkan Infaq ke Jalan Allah!!! Move Rank ramai2 bulan ni jom!!! Akak dah hulur tgn ni nak tarik sama2 korang naik!!! Jom Jom Jom!!!
______________________________
Kak Nadia Khamis
CEO Intifada
Magic Rules- The More U Give The More U Get Back!!! Allah Kan Ada!!!

Jadi, pada mereka2 diluar sana yang ingin menjana pendapatan lebih.....ingin mencuba untuk mengubah kehidupan masing2....anda masih belum terlambat....jom kita buat bersama2 dan diguide org mereka yang telah Berjaya sebelum kita....insyaallah....kita akan jumpa jalannya....
Kalau ada yg berminat, jgn malu2 wassap saya ya...:))


Zuharaanggun 
Pengedar Sah Shaklee kawasan Sg Petani, Alor Setar, Kangar dan Pulau Pinang Shaklee Independent Distributor 
[ID No : 1095674] 
012-3382618 (sms / wassap) 
zuharaanggun@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Send feedback/comment