Sunday 26 January 2014

Anak selalu demam? Xda selera makan?




Demam merupakan penyakit biasa yang dihidapi oleh semua orang. Namun, sekiranya terkena kepada kanak-kanak, ia memerlukan pemantauan lebih memandangkan sistem pertahanan badan mereka yang masih tidak kuat. Jangan pandang remeh dengan jangkitan demam kepada si kecil.

Ketahui tip penjagaan anak ketika demam.

1-Bagi Kanak-kanak yang tidak lagi menyusu ibu,banyakkan meminum air suam

2-Apabila mandikan anak,mandikan dengan air suam kecuali demam dengan suhu yang tinggi,mandikan atau lap dengan air sejuk untuk turunkan suhu.

3-Banyakkan menghidu udara lembap atau udara berwap.Cara nya ialah pasangkan air shower panas di dalam bilik air,pastikan pintu bilik air sentisa tertutup dan anda akan dapati seluruh bilik air akan berwap dan lembap.Dukung anak anda untuk beberapa minit bagi membolehkan si anak menghirup udara berwap itu tadi..Jika tiada shower,air panas yang dimasak di dapur,masukkan dalam baldi di bilik air juga pastikan menjadikan bilik air berwap.

4-Tepuk belakang anak 11 kali di belakang dan di hadapan.Tepuk secara perlahan dengan membuat lohong .maksudnya tapak tangan kita naik melengkung sedikit.Bagi melonggarkan kahak dan supaya ia jatuh dan keluar melalui najis atau muntah.Saya rasa lega kalau anak saya muntah kerana kahaknya pasti keluar juga.

Shaklee:Alternatif merawat anak Selsema,Demam dan Batuk berkahak.

Jika selalu selsema dan demam,boleh mencuba Mealshake pada anak-anak berusia 1 tahun keatas..Tak perllu hari-hari pon..3-4 kali seminggu dah memadai..campur je dalam susu,satu sudu kecil..sedap sbb mealshake ni perisa vanila dan sangat wangi.Didatangkam dalam bentuk serbuk,lengkap dengan kandungan multivitamin dan protein..jadi senanglah nak bagi:)

Testimonial ibu:
Macam ank saya tak minum botol,jadi saya buat dalam cawan..alhamdulillah dia dah tak kerap demam dan paling saya suka dia berselera makan..cucuk 1tahun pun tak demam..sekarang memang aktif dan cergas..Alhamdulillah..ini Testimoni ssalah seorang customer shaklee yang mengambil mealshake untuk anaknya:Credit to Tuty

Jadi, pada yang masih mencari penawar untuk mengelakkn anak selalu demam, boleh cuba mealshake...

Kesihatan anak adalah kekuatan dan anugerah bagi setiap ibubapa.

Jom pm saya utk harga mampu beli!
0123382618

No comments:

Post a Comment

Send feedback/comment