Wednesday, 5 February 2014

7 kebaikan dan khasiat ESP Shaklee yang utama perlu anda tahu


7 kebaikan dan khasiat ESP Shaklee yang utama perlu anda tahu:

1. Rahsia Awet Muda / Anti Penuaan

Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan memperkuat otot bagi memastikan kita sentiasa bertenaga. Kandungan yang terdiri daripada Asid Amino membina dan memperkuat otot tubuh, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan kelenjar. ESP juga mengandungi 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain.

2. Mempertingkat Fungsi Hormon Wanita

Khasiat berikutnya adalah untuk mempertingkat fungsi hormon wanita. Ramuan yang ini terdiri dari kacang soya. Kacang soya adalah tumbuhan yang kaya dengan isoflavon yang berfungsi sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dalam darah disamping mencegah osteoporosis dan penyakit jantung. Ia juga baik untuk mencegah gejala ‘hot flashes’ sebelum menapous dan membantu mencegah kanser serta anemia.

3. Rahsia Kulit Cantik Dan Anjal

Bagi wanita yang mementingkak kecantikan kulit. Anda disarankan untuk mengamalkan pengambilan ESP. ESP merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan dan bertindak sebagai agen anti-penuaan. Mengembalikan keanjalan kulit supaya kulit kekal cantik dan gebu. Di samping memperkuat otot sekaligus mempercepat pemulihan luka dan menghilangkan parut.

4. Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki

Genistein yang terkandung dalam kacang soya telah dibuktikan mempunyai keupayaan bagi mencegah pertumbuhan dan menghalang sel kanser darip merebak. Ia berfungsi dengan memusnahkan radikal-radikal bebas dalam sel-sel tubuh kita sebelum radikal bebas sempat bermutasi daripada DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga melindungi dan menjaga rahim dan ovary serta kitaran haid dan prostat.

5. Memulih Dan Memberi Tenaga Segera Untuk Individu Aktif

Salah-satu rahsia yang menjadi pilihan kebanyakan para pembeli adalah kerana ESP Shaklee terbukti berkesan dalam memulih dan member tenaga segera untuk individu yang aktif, ibu menyusu, wanita bekerjaya yang sibuk dan mereka yang mempunyai gaya hidup yang lasak. ESP membekal tenaga segera dan meningkatkan sistem imun sekaligus memulihkan kepenatan, mencegah migrain, insomnia dan gejala stress yang disebabkan kemurungan, kebimbangan, ketakutan, tekanan kerja dan sebagainya.

6. Jawapan Kepada Masalah Pigmentasi

Ramuan utama ESP Shaklee adalah kacang soya. Kacang soya atau nama saintifiknya Glycine Max dianggap salah-satu daripada 7 “super-foods” yang wujud di dunia. Hasil kajian para saintis telah membuktikan lecithin dalam soya dapat melancarkan peredaran darah, menyahtoksin bahan buangan sel dan lain-lain. Fungsi lecithin soya ini juga melambatkan proses rambut beruban, menyelesai masalah keguguran rambut dan keadaan rambut yang kusam. Disamping mencegah masalah pigmentasi dan kulit berjeragat.

7. Meningkatkan Keupayaan Memori

Semakin meningkat usia seseorang bermakna daya keupayaan untuk mengingat akan menurun. Keupayaan memori seseorang memang berkadar langsung dengan peningkatan usia. Pengambilan ESP Shaklee secara konsisten akan dapat mempertingkatkan keupayaan daya ingatan. Kacang soya mengandungi isoflavones yang bertindak sebagai penerima atau perangsang estrogen dalam otak manusia, terutama dalam hippocampus iaitu kawasan penting untuk memori manusia.

Kesimpulannya, ESP Shaklee mempunyai 1,001 manfaat dan setiap individu dalam keluarga anda berpeluang untuk berkongsi dan mengambil ESP Shaklee bagi pelbagai tujuan.

COD area Sungai Petani.
Pm saya untuk harga terbaikk!!



Zuharaanggun 
Pengedar Sah Shaklee kawasan Sg Petani, Alor Setar, Kangar dan Pulau Pinang 
Shaklee Independent Distributor 
[ID No : 1095674] 012-3382618 (sms / wassap) zuharaanggun@gmail.com

Set Cantik Bajet (untuk kulit).



Set Cantik Bajet
Set Cantik Bajet (untuk kulit).

GLA + Chewable Vitamin C

Sesuai utk yg takde bajet nak beli set kecantikan kulit yg mahal2..tetapi tetap pentingkan result dan kesan maksima.

Manfaat Utama

Herba tradisi yang dipercayai – Borage adalah herba kegemaran orang Barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.

-Mengawal selia estrogen dan testosteron – GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormone lelaki dan wanita,

-memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.

-Melambatkan menopaus –

-Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi.

-Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.

-Memperbaiki prostatomegaly – GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.

-Memperbaiki inflamasi kulit – ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma, artritis.

-Menghalang Komplikasi diabetes – Merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.

-Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan – Merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik, menghalang penambahan berat badan. Ambil semasa perut kosong untuk mengelak keasidan hiper.

-Menghalang tekanan darah tinggi – Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction.

-Memperbaiki tekstur rambut – Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.

-Hiperaktif and Autisma (ADD/ADHD) – Dibukti secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.

GLA Shaklee Bukan Sahaja Untuk Wanita

Ramai orang bersalah anggapan bahawa GLA hanyalah untuk wanita.

Sebenarnya, supplemen GLA asid linoleik yang sama penting seperti asid amino tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia, ianya hanya diperolehi dari makanan.

Sangat penting untuk kanak-kanak (potong gel lembut dan campurkan isinya dengan makanan), remaja, dewasa, dan juga selepas menopaus dan andropause (menopaus lelaki).

Antara Faedah dan Kebaikan Vitamin GLA Shaklee adalah :

· Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid.
· Meningkatkan kesuburan/ Sukar Hamil.
· Melegakan PMS (Pre-Menstuatation Syndrome)
· Membantu dalam menangani menopause.
· Menguatkan kuku & rambut.
· Menjadikan kulit lebih sihat & berseri-seri.
· Membantu menangani ekzema.
· Melegakan symptom akibat Rhematoid Artritis.
· Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri.
· Menguatkn immuniti badan.
· Mempelahankn process penuaan.
· Mengurangkn “blood clot” yang menyebabkan serangan jantung.
· Mengawal kencing manis
· Mengawal kolesterol.
· Bagus untuk saraf.
. Membaiki masalah prostat (lelaki)

Kelebihan Vitamin GLA Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli. GLA Shaklee juga mampu menangani masalah kulit kepala berkerak, berkuping, bersisik.

Selain itu Vitamin GLA Shaklee mampu meningkatkan tahap kesuburan wanita. Bagi mereka sukar hamil dan inginkan zuriat, saya sarankan anda mengambilnya siapa tahu kan, dengan izin Allah… In Shaa Allah anda hamil…

VIT C CHEWABLE
Kelebihan Dan Kebaikan Vitamin C Chewable Shaklee

Vitamin C Chewable 100mg Shaklee membantu meningkatkan imun sistem dalam badan
dengan cara berikut:

Menyokong sistem pertahanan antioksidan semulajadi dalam tubuh
Membantu memelihara sel badan
Membantu menjaga kesihatan tulang, gigi, gusi, mata, otot dan salur darah
Rasa sitrus yang hebat
Sesuai untuk kanak-kanak atau orang dewasa yang mengalami kesukaran menelan tablet

Selain daripada kebaikan yang tersenarai di atas, seperti yang kita tahu Vitamin C adalah sangat berfaedah untuk kesihatan antaranya ialah:

Untuk menjamin kecantikan kulit agar kelihatan cantik
Sebagai anti penuaan untuk awet muda
Untuk merangsang penghasilan kolagen dalam badan
Memperbaiki insomnia
Mengekalkan kolestrol sihat
Dan banyak lagi!

Dengan mengunyah Vitamin C Chewable, air liur membantu memecahkan Vitamin C. Membolehkan ianya diserap sebaik saja sampai ke usus kecil. Malah, kajian menunjukkan pengambilan atau pengunyahan Vitamin C dalam kuantiti yang sedikit setiap hari membolehkan Vitamin C diserap dengan lebih berkesan.

Jom pm saya laju2...

Zuharaanggun Pengedar Sah Shaklee kawasan Sg Petani, Alor Setar, Kangar dan Pulau Pinang Shaklee Independent Distributor [ID No : 1095674] 012-3382618 (sms / wassap) zuharaanggun@gmail.com

Peranan Vitamin C dalam kecantikan kulit


VITAMIN C:

Peranan Vitamin C dalam kecantikan kulit:
-Sebagai antioksidan kuat yang melindungi kulit daripada pencemaran udara dan sebagainya
-Merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan, serta kehalusan kulit
-Mencerahkan kulit

Vitamin C Shaklee adalah yang terbaik....rugi kalau x cuba...jom wassap2 saya..


Zuharaanggun 
Pengedar Sah Shaklee kawasan Sg Petani, Alor Setar, Kangar dan Pulau Pinang 
Shaklee Independent Distributor 
[ID No : 1095674] 
012-3382618 (sms / wassap) 
 zuharaanggun@gmail.com

cantik bak cikta...


Bagi yang selalu dok jeles tgk body cikta yang maintain jer..apa kata kita pakat2 usaha utk dapatkan badan yang langsing dan menarik cam dia..Shaklee suplement terhebat dan pilihan yg amat tepat!

Set lecithin dan herblax.

LECITHIN:
Kenapa org yang nak kurus suke lecitin?Sebab ia bertindak mengemulsikan lemak (ayat simplenye..ianya memecahkan lemak)..Tahukah anda..Lecitin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian… Pengambilan Lecitin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.

HERBLAX:
Mengandungi sejenis herba iaitu Senna leaves - merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut, percepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.

Nak cantik cam cikta x perlu belanja mahal...jom pm saya!


Zuharaanggun 
Pengedar Sah Shaklee kawasan Sg Petani, Alor Setar, Kangar dan Pulau Pinang 
Shaklee Independent Distributor 
[ID No : 1095674] 
012-3382618 (sms / wassap) 
 zuharaanggun@gmail.com

Friday, 31 January 2014

Kebaikan GLA COmplex Shaklee

Kebaikan GLA COmplex Shaklee
· Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid.
· Meningkatkan kesuburan.
· Melegakan PMS (Pre-Menstuatation Syndrome)
· Membantu dalam menangani menopause.
· Menguatkan kuku & rambut.
· Menjadikan kulit lebih sihat & berseri-seri.
· Membantu menangani ekzema.
· Melegakan symptom akibat Rhematoid Artritis.
· Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri.
· Menguatkn immuniti badan.
· Mempelahankn process penuaan.
· Mengurangkn “blood clot” yang menyebabkan serangan jantung.
· Mengawal kencing manis
· Mengawal kolesterol.
· Bagus untuk saraf. 


GLA boleh diambil oleh lelaki dan wanitaIa sangat membantu terutama mereka yang mempunyai masalah jerawat, mereka yang punya masalah menstrual, monopause sindrom, darah tinggi dan kencing manis.Kelebihan vitamin GLA Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli. GLA juga mampu menangani masalah kulit kepala berkerak, berkuping, bersisik

Zuharaanggun Pengedar Sah Shaklee kawasan Sg Petani, Alor Setar, Kangar dan Pulau Pinang Shaklee Independent Distributor [ID No : 1095674] 012-3382618 (sms / wassap) zuharaanggun@gmail.com

Petua Hilangkan Jeragat Atau Bintik Hitam (Tradisional)



Petua Hilangkan Jeragat Atau Bintik Hitam (Tradisional)

Petua 1 : Sapukan kulit pisang berangan ke jeragat. Biarkannya selama 5 minit dan bersihkan muka anda dengan air bersih.


Petua 2 : Ambil putih telur, rendam tisu dalam putih telur dan tekapkan pada muka anda sehingga tisu menjadi kering. Buang tisu tersebut dan cuci muka anda dengan air bersih.

Petua 3 : Kutip beberapa helai sireh muda dan simpan dalam peti sejuk. Setiap pagi ambil sehelai dan terus gosok di sekitar tempat jeragat tersebut.

Petua 4 : Ambil 2 inci daun betik, 1 genggam beras, air dan 1 inci kulit kayu manis. Rendam terlebih dahulu beras dengan air semalaman. Setelah ia kembang, kisar ataupun tumbuk dengan sedikit air bersama daun betik dan kulit kayu manis. Setelah siap, sapukan di seluruh muka anda dan biarkan ia kering lebih kurang 20 – 30 minit. Kemudian, lembabkan muka anda, gosok (seperti scrub) dan cuci. Bagi mendapatkan kesegaran, cuci muka anda dengan air suam.

Petua 5 : Ambil hampas kelapa dan gosokkan di seluruh muka anda. Biarkan selama 15 minit atau lebih. Amalkan selalu. Jeragat anda akan hilang dan kulit muka menjadi halus dan gebu.

Selain tu, boleh juga dipulihkn dgn set jeragat SHAKLEE...

Saranan vitamin SHAKLEE:

1. Vitamin C - perlu utk pembentukan kolagen. Vitamin C plus Shaklee ia sustained released lengkap dgn bioflavonoid.

2. Vitamin E - membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dlm liang kulit. Vitamin E shaklee ni natural, 400iu lengkap dgn Selenium dan yg best ia ada extract grape seed.. so mmg terbaikkk.

3. Protin - mengurangkan kesan hitam akibat jeragat (apa lagii.. sila lah cuba Protin ESP Shaklee.. mmg terbaikk ..non GMO.. mmg hot stuff sampai licin stok satu Malaysia..

4. Omega Guard - baik untuk masalah kulit yang kering kerana kandungan EPA boleh mengawal atur kandungan minyak dalam kulit.

Apa tunggu lagi..,Pm saya utk harga terbaik!


Sumber: Petua Hilangkan Jeragat Atau Bintik Hitam | Fuh.My 

Zuharaanggun Pengedar Sah Shaklee kawasan Sg Petani, Alor Setar, Kangar dan Pulau Pinang Shaklee Independent Distributor [ID No : 1095674] 012-3382618 (sms / wassap) zuharaanggun@gmail.com

Sunday, 26 January 2014

Anak selalu demam? Xda selera makan?




Demam merupakan penyakit biasa yang dihidapi oleh semua orang. Namun, sekiranya terkena kepada kanak-kanak, ia memerlukan pemantauan lebih memandangkan sistem pertahanan badan mereka yang masih tidak kuat. Jangan pandang remeh dengan jangkitan demam kepada si kecil.

Ketahui tip penjagaan anak ketika demam.

1-Bagi Kanak-kanak yang tidak lagi menyusu ibu,banyakkan meminum air suam

2-Apabila mandikan anak,mandikan dengan air suam kecuali demam dengan suhu yang tinggi,mandikan atau lap dengan air sejuk untuk turunkan suhu.

3-Banyakkan menghidu udara lembap atau udara berwap.Cara nya ialah pasangkan air shower panas di dalam bilik air,pastikan pintu bilik air sentisa tertutup dan anda akan dapati seluruh bilik air akan berwap dan lembap.Dukung anak anda untuk beberapa minit bagi membolehkan si anak menghirup udara berwap itu tadi..Jika tiada shower,air panas yang dimasak di dapur,masukkan dalam baldi di bilik air juga pastikan menjadikan bilik air berwap.

4-Tepuk belakang anak 11 kali di belakang dan di hadapan.Tepuk secara perlahan dengan membuat lohong .maksudnya tapak tangan kita naik melengkung sedikit.Bagi melonggarkan kahak dan supaya ia jatuh dan keluar melalui najis atau muntah.Saya rasa lega kalau anak saya muntah kerana kahaknya pasti keluar juga.

Shaklee:Alternatif merawat anak Selsema,Demam dan Batuk berkahak.

Jika selalu selsema dan demam,boleh mencuba Mealshake pada anak-anak berusia 1 tahun keatas..Tak perllu hari-hari pon..3-4 kali seminggu dah memadai..campur je dalam susu,satu sudu kecil..sedap sbb mealshake ni perisa vanila dan sangat wangi.Didatangkam dalam bentuk serbuk,lengkap dengan kandungan multivitamin dan protein..jadi senanglah nak bagi:)

Testimonial ibu:
Macam ank saya tak minum botol,jadi saya buat dalam cawan..alhamdulillah dia dah tak kerap demam dan paling saya suka dia berselera makan..cucuk 1tahun pun tak demam..sekarang memang aktif dan cergas..Alhamdulillah..ini Testimoni ssalah seorang customer shaklee yang mengambil mealshake untuk anaknya:Credit to Tuty

Jadi, pada yang masih mencari penawar untuk mengelakkn anak selalu demam, boleh cuba mealshake...

Kesihatan anak adalah kekuatan dan anugerah bagi setiap ibubapa.

Jom pm saya utk harga mampu beli!
0123382618

Friday, 24 January 2014

Tips untuk turunkan berat badan.


Pada yang berazam turunkan berat badan....jom kita tgk tips yang di kongsi dalam Majalah Rapi...macammana kita nak kawal & membantu untuk turunkan berat badan...jommm kurusss & sihattttt:

1. Mulakan hari anda dengan menu dan jumlah sarapan yang mencukupi. Ini akan membantu mengurangkan jumlah kalori sepanjang hari. 
2. Pastikan setengah hidangan untuk makan tengahari dan makan malam mengandungi sayuran dan buahbuahan 
3. Makanlah sedikit sebelum anda menghadiri majlis makan malam. Ambillah telur rebus, epal dan minumlah teh sebelum ke majlis tersebut. Ini akan mengurangkan nafsu makan di majlis itu 
4. Tambahkan satu hidangan untuk buahbuahan dan sayuran pada menu anda. Jika anda sudah lakukan, anda boleh tambahkan hidangan ini sehingga lapan  hidangan sehari untuk sayuran dan buahbuahan.
5. Untuk setiap hidangan, jangan sesekali menggunakan pinggan yang besar. Gunalah piring salad setiap kali anda makan tengahari dan makan malam
6. Ambillah hidangan sup yang lebih banyak. Sup biasanya rendah kalori dan membuatkan anda cepat kenyang.
7. Bawalah bekal ke pejabat. Ini untuk  membantu mengelakkan anda makan tengahari secara berlebihan.
8. Cubalah untuk tidak mengambil gula selama dua minggu. Mesti rasanya luar biasa dan menutup nafsu makan anda. Namun, jika anda bertahan, pasti akan menjadi kebiasaan. 
9. Jangan ‘jadikan’diri anda gemuk dengan ‘memenuhi’  permintaan perut.Anda masih boleh mengambil 600 kalori dengan biskut atau bijirin tanpa anda sedari.
10. Jika anda suka mengunyah ketika stres, inilah masanya untuk berubah. Anda harus fokus mencari cara lain yang lebih sihat. Carilah jalan untuk mengatasi stres tanpa melibatkan makanan. 
11. Berusahalah untuk mengambil menu  rendah kalori sebelum mengambil hidangan lain. Mulakan dengan salad, sayuran dan sup. Apabila tiba pada makanan utama, sudah tentu perut anda penuh untuk menerima menu tinggi kalori 
12. Ambillah sarapan pagi, makan tengahari dan makan malam. Sebahagian dari anda suka hobi makan di tengah malam. Ini adalah cara mereka yang makan tidak teratur atau suka mengambil makanan tidak seimbang. 
13. Jadikan makanan sebagai hidangan yang mempunyai tujuan iaitu ‘hidup sihat’. Nikmatilah makanan itu dan yakin bahawa makanan itu akan memberikan nutrisi pada badan anda. 
14. Ubahlah jadual makan malam anda. Kalau kebiasaan anda suka mengunyah, cubalah kurangkan sedikit demi sedikit. Lama kelamaan ia akan membuatkan tangan dan fikiran andalupa pada snek malam.
15. Jadikan aerobik sebagai aktiviti yang menyenangkan. Ajaklah keluarga untuk bergerak dengan muzik kegemaran anda 
16. Tulis di atas sekeping kertas ‘tutup selepas makan malam’. Tampalkan di pintu peti
17. Gosoklah gigi selepas waktu makan malam. Ini untuk mengingatkan anda bahawa waktu makan sudah habis.
18. Bersenamlah dan jadikan ia sebagai kegiatan yang menyihatkan.
19. Makanlah ketika tiba waktu makan. Jangan sesekali melakukan perkara lain pada waktu makan seperti membaca, menonton televisyen atau melayari internet.
20. Sebelum anda membeli belah, berjalanlah sebanyak tiga pusingan di pusat membeli belah tersebut.

Zuharaanggun 
Pengedar Sah Shaklee kawasan Sg Petani, Alor Setar, Kangar dan Pulau Pinang 
Shaklee Independent Distributor [ID No : 1095674] 
012-3382618 (sms / wassap) zuharaanggun@gmail.com

Thursday, 23 January 2014

Set slimming cantik shaklee


Makan Set Slimming Shaklee, Kulit Jadi Cantik Dan Badan Langsing?

Biar betul...sapa xnk kurus n cantik kan?...

Set Slimming Shaklee ada tiga gabungan produk hebat yang mampu menurunkan berat badan dan pada masa yang sama mencantikkan kulit. Nak tahu bagaimana? Jom kita kongsi khasiat produk dalam Set Slimming Shaklee :

1- Lecithin

☑ Pemecah lemak dan kolesterol-lecithin bertindak sebagai ” pembersih” saluran darah dengan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak,kolesterol, dan trigliseride dalam badan.

☑ Pelansingan- mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang.

☑ Mencantikkan otot dan kulit – Membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit untuk kulit cantik dan mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.

2. Alfalfa

☑ Menyingkirkan lemak dan kolesterol – alfalfa mengandungi saponin yang bertindak seperti span yang menyerap kolesterol dan membuangnya dengan efisyen.

☑ Mencuci hati, darah dan usus- Alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang mampu mengembalikan badan yang berasid kepada normal.

☑ Menghilangkan toksin dalam badan,membersihkan hati, kolon, darah serta mencantikkan kulit dan otot.

3. ESP

☑ Membantu merendahkan paras kolesterol dalam darah

☑ Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan kepejalan otot, mempercepatkan sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

Wow, memang hebatkan gabungan 3 produk ini. Rugi sangat kalo tak cuba ni.

Pm saya untuk COMBO SET SLIMMING CANTIK dengan harga terhebat! Harga cecah tanah tau!





Zuharaanggun Pengedar Sah Shaklee kawasan Sg Petani, Alor Setar, Kangar dan Pulau Pinang Shaklee Independent Distributor [ID No : 1095674] 012-3382618 (sms / wassap) zuharaanggun@gmail.com

Wednesday, 22 January 2014

Set slimming....bonusnya kulit jadi cantik...:)

Bismillahirrahmanirrahimmm...

Pin..pinnnn...testimoni diri sendiri....

Pengambilan set slimming secara teratur & terbukti berjaya..heheee....sebenarnya ambil set ni nak bagi kurus sbb badan montel lps bersalin....tp bonusnya, kulit saya jadi lembab...shining...eczema hilang & awet muda...muda ker...:))...muda la sikit kannnn....

x nak cakap banyak, lets the photos speak...:


Sesapa yang nak cuba set ni..meh pm i meh....wassap2 ker...cuba la...;)

Zuharaanggun
Pengedar Sah Shaklee kawasan Sg Petani, Alor Setar, Kangar dan Pulau Pinang
Shaklee Independent Distributor
[ID No : 1095674] 012-3382618 (sms / wassap)
zuharaanggun@gmail.com

CINCH ENERGY TEA MIX : MINUMAN RINGKAS UNTUK MEREKA YANG INGIN BERDIET!


copy paste dari page saya..: https://www.facebook.com/pages/House-of-Beauty-Healthy/1442625315951621

Arini nak share tentang KEBAIKAN Cinch Energy Tea Mix.
Normally, Cinch Energy Tea Mix di suggest dalam SET SLIMMING Shaklee.

Kenapa di suggest dalam SET SLIMMING??

Jawapannya: Untuk membekalkan TENAGA kepada yang tgh dalam proses DIET SIHAT untuk slimming.
Cinch Energy Tea Mix diekstrak dari pelbagai TEH terpilih seperti Matcha Green Tea, Red Tea Extract, White Tea & Rooibos Red Tea.

Kebaikan:
* Penggalak TENAGA semulajadi.
* Ditambah dengan TAURINA - meningkatkan tenaga dan ketahanan badan.
* Pilihan ALTERNATIF terbaik menggantikan minuman kopi, soda atau manisan untuk mengekalkan kecergasan tubuh.
* Tanpa Gluten, Tanpa perisa, pewarna dan bahan pemanis TIRUAN.

Bagi saya, Cinch Energy Tea Mix ni sebenarnya sesuai untuk semua golongan. Bukan hanya KHAS untuk DIET program sahaja. Kenapa saya cakap mcm tu??

Sebab: Cinch Energy Tea Mix ni sebenarnya PEMBEKAL TENAGA SEMULAJADI. Ia memang sesuai untuk individu yang aktif berkerja & yang selalu OT... Cinch Energy Tea Mix ni sgt2 membantu...

APA ITU Cinch Energy Tea Mix?
* Adunan Proprietari Teh Putih, Merah dan Hijau Matcha yang ada umph!
* Teh eksotik putih, merah dan hijau matcha dipetik dan diadun dengan berhati-hati untuk mewujudkan minuman luar biasa hebat. Ia dapat meningkatkan tenaga secara semulajadi dan rasa nyaman.


KENAPA Cinch Energy Tea Mix?
1. Selamat, peningkatan tenaga semulajadi. Diminum secara panas atau sejuk.
2. Merupakan alternatif minuman bergula dan kopi terbaik.
3. Peningkatan tenaga segera.
4. Bungkusan mudah bagi setiap satu hidangan
5. Tanpa perasa, pewarna dan pemanis tiruan.

KEBAIKAN dan KHASIAT Teh Putih,Teh Merah dan Teh Hijau
1. Rendah Kandungan Kafein (Teh Putih)
2. Tinggi AntiOksidan
3. Mencegah Kanser
4. Bantu rendahkan tekanan darah tinggi
5. Mengurangkan kolestrol
6. Melindungi jantung dan peredaran darah seluruhnya
7. Menguatkan tulang
8. Antibakteria dan antiviral
9. Menggalakkan kulit yang sihat
10. Mengurangkan gula dalam darah. Bantu kurangkan gejala kencing manis
11. Meningkatkan metabolisme dan menggalakkan badan untuk membakar lebih banyak lemak
12. Baik untuk pencernaan .boleh mengelakkan cirit birit
13. Bantu lawan penyakit seperti athma dengan mengembangkan saluran pernafasan.

Jgn malu2 calling2 i ok..
012-3382618


Zuharaanggun Pengedar Sah Shaklee kawasan Sg Petani, Alor Setar, Kangar dan Pulau Pinang Shaklee Independent Distributor [ID No : 1095674] 012-3382618 (sms / wassap) zuharaanggun@gmail.com

Tuesday, 21 January 2014

7 sebab kenapa kita perlu berjaya dan kaya


7 sebab kenapa kita perlu Berjaya dan Kaya

1. Bila Ibubapa anda masih belum MAMPU menunaikan Rukun Islam ke-5 iaitu Menunaikan Haji, siapakah yang akan membantu menunaikan hajat & impian mereka?

Tergamakkah kita berkata,"aku pun tak ade duit"

2. Bila Ibubapa anda perlukan duit untuk meneruskan sisa2 kehidupan mereka, untuk makan sesuap nasi, seteguk air, siapa yang akan menanggung mereka?

Tergamakkah kita berkata,"aku pun tak cukup makan."

3. Bila Ibubapa anda sakit, siapa yang akan uruskan bil2 klinik, hospital & kos perubatan mereka? Adakah kita hanya perlu pejamkan mata dan pekakkan telinga? Mereka tidak pernah meminta2 dari kita kerana mereka sangat memahami keadaan kita tetapi kita memahami kah keadaan mereka.

Tergamakkah kita berkata,"aku ada banyak hutang nak kena bayar bulan ni."

4. Bila Ibubapa anda bersedih kesunyian, tiada anak2 datang menjenguk...siapa yang akan pulang menjenguk mereka sedangkan anda asyik sibuk memberi alasan "SIBUK". Kesunyian ibubapa kita dapatkah kita rasai? Mereka hanya perlukan kita beberapa ketika sahaja sebab mereka sudah merasai tak lama lagi mereka akan berhijrah ke alam kubur yang jauh lebih sunyi.

Tergamakkah kita berkata,"aku bukan tak nak balik tapi tak dapat cuti."

5. Bila Ibubapa anda ditaqdirkan meninggal dunia, siapakah yang berada disisinya dan menguruskan jenazahnya? Perhatikan wajah ibu/bapa kita buat kali terakhir sebelum kain kapan menutup wajah mereka adakah wajahnya berada dalam keceriaan atau kesedihan.

Tergamakkah kita berkata,"aku bukan tak nak balik tengok mak/bapak aku masa dia sakit tempohari tapi masa tu aku tengah sibuk sangat."

6. Bila Ibubapa anda sudah tidak mampu menguruskan diri mereka akibat keuzuran, mampukah anda uruskan? Ibubapa kita tidak pernah mengeluh ketika mereka membesarkan kita. Mereka akan lakukan yang terbaik untuk memastikan kita mendapat yang terbaik. Biarpun mereka terpaksa berkorban, bertungkus-lumus, bergolok-bergadai tetapi bila tiba giliran kita dapatkah kita lakukan apa yang seharusnya kita lakukan demi SEORANG ibu/ayah? Benarlah, ibu/bapa boleh menjaga 10 orang anak tetapi 10 orang anak belum pasti boleh menjaga seorang ibu/ayah.

Tergamakkah kita berkata,"aku sibuk, biarlah adik-beradik aku yang lain uruskan."

7. Bila Ibubapa anda meminta duit untuk membeli sesuatu yang mereka hajatkan, bolehkah anda berikan tanpa sebarang alasan?Ketahuilah....walau apapun kita lakukan untuk ibubapa kita, kita masih belum mampu membalas jasa mereka kerana setitik air susu ibu...setitik keringat ayah....apakah nilainya pada kita?Lupakah kita bagaimana ibubapa kita membesarkan kita? Boleh kita bayangkan bersama2?....Sedarlah saudara/saudari berkhidmatlah untuk kedua ibubapa kita sementara mereka masih hidup....sedarlah berapa hari lagi kita dapat melihat dan bersama ibubapa kita kerana pengorbanan mereka sangat sangat besar pada kita...

Buktikan!!! Biarpun 100 orang, 1,000 orang, 10,000 orang nak tengok kita gagal TETAPI ada 2 ORANG YANG BENAR2 NAK TENGOK KITA BERJAYA IAITU IBUBAPA KITA. Tunjukkanlah kejayaan sebelum mereka menghembuskan nafas dan menutup mata. Buktikan pada mereka bahawa zuriat yang mereka lahirkan ini adalah zuriat yang sangat HEBAT!
MAKA MARILAH KITA MENILAI DIRI SENDIRI....

Sharing is caring.... Al-Fatehah utk kedua ibubapa kita.

Bagi yang berminat utk sama2 berusaha dan berjaya, jom pm saya..jgn segan2...
Zuharaanggun
Pengedar Sah Shaklee kawasan Sg Petani, Alor Setar, Kangar dan Pulau Pinang
Shaklee Independent Distributor
[ID No : 1095674] 012-3382618 (sms / wassap)
 zuharaanggun@gmail.com

Sunday, 19 January 2014

Petua mudah bersalin

[Petua Mudah Bersalin]

Semakin menghampiri tarikh bersalin, semakin berdebar hati mama. Kata orang ada macam-macam petua boleh diamalkan untuk memudahkan proses melahirkan anak.

Kebanyakan orang tua-tua mengesyorkan ibu yang sudah genap sembilan bulan mengandung supaya mengamalkan minum air kelapa muda agar mudah bersalin. Selain mudah bersalin, ia juga dikatakan membantu mencuci kepala bayi waktu keluar dari vagina ibu.

Amalkan minum air kelapa satu gelas, dua hingga tiga kali dalam masa seminggu apabila semakin mahmpir dengan tarikh bersalin. Ada juga yang memberikan petua agar ibu hamil mengamalkan minum minyak kelapa ketika kandungan berusia enam bulan ke atas. Sebaiknya minyak tersebut hendaklah yang dibuat sendiri.

==================
#SetBerpantang Shaklee.
Lebih cergas,luka cepat sembuh,susu badan meriah,emosi terpelihara.
Katakan tidak kepada bau jamu yang tidak menyenangkan.
Jom order - Info


@@@@@@@@@@@@@@@

Zuharaanggun Pengedar Sah Shaklee kawasan Sg Petani, Alor Setar, Kangar dan Pulau Pinang Shaklee Independent Distributor [ID No : 1095674] 012-3382618 (sms / wassap) zuharaanggun@gmail.com

Saturday, 18 January 2014

10 pesanan menjadi isteri solehah

Isteri cerdik dan solehah penawar mata.. Penyejuk hati dan penenang fikiran...
Wahai para isteri, kak timah kak piah, makcik bedah...jom kita pakat2 jd isteri solehah...
Jaga budi pekerti, jaga tutur kata, jaga amalan..jaga penampilan.....penampilan luaran dan dalaman...jgn nk jg luar jer dlm pun wajib kena jaga...dalam maksudnya...hati...perasaan...dan kesihatan....

Jom tgk pesanan untuk jadi isteri yang solehah dambaan suami yg saya baca dari satu blog dan saya rasa amat perlu dikongsikn bersama:

HATI ibu mana yang tidak gembira tatkala anak gadisnya dipinang 
Inilah yang pernah dilakukan isteri ‘Auf ibnu Mihlam Asy-Syaibani yang Asy-Syaibani: “Puteriku, kini engkau meninggalkan tempat kelahiran menuju rumah baru dan orang baru yang belum pernah engkau ketahui keadaan dan wataknya. Maka, jadilah engkau sebagai pengabdi yang baik bagi suamimu, supaya dia menjadi pengabdi yang baik juga bagimu. Perhatikan baik-baik sepuluh perkara daripadaku supaya ia menjadi modal bagi hidupmu.”
Begitulah kasihnya isteri ‘Auf terhadap anak gadisnya, tetapi kasihnya itu bukan mengadakan majlis besar-besaran dan serba mewah, kasih sayang dizahirkan melalui kaedah menyalurkan nasihat berguna buat anaknya melayari alam rumah tangga supaya aman sejahtera dan bahagia.
Pesanan pertama kepada anaknya: “Jadilah engkau sebagai pendamping hidupnya yang selalu menerima apa adanya. Sebenarnya nasihat isteri ‘Auf itu bertepatan kehendak agama kerana sikap qanaah, bersedia dengan hati lapang terhadap kemampuan suami, menu keharmonian rumah tangga”. Erti kata lain, isteri tidak sesekali membebankan suami yang di luar batas kemampuannya. Inilah seharusnya ada pada diri seorang isteri solehah.
Seterusnya pesanan kedua beliau: “Bergaullah engkau bersama suamimu dengan cara mendengar dan mentaatinya.” Seorang Ulama’ pernah mengatakan:“Seseorang isteri itu hendaklah memberikan layanan pada suaminya, memelihara anak, mengatur urusan rumah tangga sebaik mungkin. Hendaklah dia memberikan layanan pada suami dengan layanan yang wajar dan sesuai keadaan.”
Isteri ‘Auf berkata lagi“Tunjukkanlah dirimu di hadapan matanya sebagai seseorang yang paling menarik baginya dan tampilkan dirimu di hadapan hidungnya sebagai seseorang yang paling harum.” Kebijaksanaan dan kesediaan isteri menonjolkan imej peribadi dalam aspek lahiriah dan dalaman mampu mewujudkan hubungan lebih intim pasangan suami isteri. Ia ibarat suatu tembok pengukuh dalam membina keluarga bahagia melalui landasan diredai Allah.
Beliau juga berpesan supaya memperhatikan penjadualan waktu makan yang betul dan tepat serta menjaga ketenteraman masa tidur. Jadi, jika diteliti apa dipesan isteri ‘Auf kepada anak gadisnya, sesuai dan relevan dijadikan sebagai pedoman kita semua.
Pesanan lain“Sesungguhnya kelaparan seseorang akan menyebabkannya mudah beremosi dan kurang tidur pula menyebabkan seseorang itu mudah melepaskan kemarahan.”
Ini adalah langkah proaktif isteri mengelakkan suasana kurang baik dalam berkomunikasi dan berhubungan dengan suami. Memang lumrah manusia, emosi menjadi kurang stabil dan mudah dibelenggu rasa kurang tenang apabila perut lapar atau kurang tidur. Lagilah bahaya kerana emosi negatif boleh meletup tanpa disangka. Justeru, apa yang disarankan isteri ‘Auf adalah jalan pintas untuk membendung anasir negatif daripada muncul dalam rumah tangga. Mengamalkan budaya mencintai kebersihan juga ditonjolkan dalam wasiatnya supaya anaknya menjaga kebersihan tempat tinggal, keamanan harta suami dan berikan perhatian kepada suamimu serta keluarganya.
Jika kita amati pesanan itu, kita akan jumpa peringatan terbaik mengenai penjagaan persekitaran rumah tangga yang ceria dan bersih. Juga terselit ingatan supaya isteri menjadi seorang yang beramanah menjaga harta benda dalam rumah tangga.
Pesanan beliau selanjutnya dikira penting dipelihara rapi oleh isteri. Kata beliau: “Janganlah engkau membuka rahsia suamimu kepada orang lain dan jangan engkau melanggar perintahnya”. Islam menegah isteri menceritakan hubungannya dengan suami atau hal rumah tangga kepada orang lain.
Yang terakhir katanya: “Janganlah engkau berasa susah ketika dia dalam keadaan senang dan janganlah engkau berasa senang ketika dia dalam keadaan susah, kerana yang pertama termasuk moral yang tidak sesuai dan yang kedua termasuk merosakkan suasana. Jadilah engkau orang paling mengagungkan suamimu, agar dia menjadi orang yang paling memuliakanmu.” Begitulah pesanan bermanfaat dan cukup indah dikemukakan isteri ‘Auf Ibnu Syaibah kepada anak gadisnya. Ibu bapa sewajarnya menitipkan pesanan untuk dijadikan panduan kepada anak yang akan melangsungkan pernikahan INFO: 10 pesanan jadi isteri solehah
  1. Sentiasa menjadi pendamping suami, menerima segala kekurangan dan tidak membebankan suami.
  2. Mendengar dan mentaati suami.
  3. Memberi layanan baik kepada suami, pelihara anak dan menjaga rumah tangga.
  4. Sentiasa tampil menarik dan wangi untuk suami.
  5. Mampu mewujudkan hubungan intim yang baik dengan suami.
  6. Menjaga makan minum suami yang betul, tepat serta waktu tidur bagi elak emosi suami terganggu.
  7. Sentiasa menjaga kebersihan diri dan tempat tinggal.
  8. Amanah menjaga harta benda dalam rumah tangga.
  9. Isteri tidak boleh membuka aib suami dan hal rumah tangga kepada orang lain.
  10. Isteri kena jadi orang yang paling mengagungkan suami.



Zuharaanggun Pengedar Sah Shaklee kawasan Sg Petani, Alor Setar, Kangar dan Pulau Pinang Shaklee Independent Distributor [ID No : 1095674] 012-3382618 (sms / wassap) zuharaanggun@gmail.com

Cinch terhebat...lemak ilang perut kempis..x caya? Percayaaaalahh!


Cinch mmg hebat dan terbaik....xyah cakap byk...itu hakikat yg kena terima...;)
Statement ni gara2 saya telah berjaya turunkn berat badan 3 kilo dlm tempoh 3 minggu ambil cinch...hebat x i?...:))))

Kekaguman ni ditambah lg dengan rutin saya yg x berdiet + berhadapan dgn cobaan yg hubby sy mmg jenis x suka sy skip mkn..amacam? Hebat kannnn....x diet pun bole kurus..if diet xtau nk ckpla..,

Sblm ni, pas lahir anak ke 3..jarum penimbang dok statik xnk gerak..geram aihhh...mcm2 cuba x jln...tup2 cinch berjaya memecah kebuntuan dan lemak2 itewwww....

Dah..dahhh...jgn dok panjang2 lagi...moh le pakat2 try...cinch terbaik...
Mode: teruja amat dgn kehilangan 3 kg itu...:))

Sapa nk kurus n nk tau cara pengambilan yg betul jgn malu dan segan pm i...

Zuharaanggun
Pengedar Sah Shaklee kawasan Sg Petani, Alor Setar, Kangar dan Pulau Pinang
Shaklee Independent Distributor
 [ID No : 1095674] 012-3382618 (sms / wassap)
 zuharaanggun@gmail.com

Thursday, 16 January 2014

We can do it...lets do it together!!

Assalamualaikum & selamat petang semua....

Petang2 ni nak share sikit kata-kata berharga yang saya dari orang yang saya sangat kagumi dalam bisnes Shaklee.....mmg tabik spring dgn dia....mula2 saya kenal dia just melalui blog sahaja & semakin lama semakin tertarik dengan kesederhanaan yang ada dalam diri......org itu x lain x bukan mummy saya dlm Shaklee iaitu kak NADIA KHAMIS....inilah orangnya yang comel lote...:)


Ok, ptg ni, dia telah member satu kata2 yang amat berharga bagi saya & juga rakan2 lain yang baru merangkak2 berkecimpung dalam bisnes Shaklee ini.....memetik kata2 beliau...ISTIQAMAH paling penting dalam setiap apa yg kita buat & jangan cepat give up.....x dinafikan, ramai yang nak buat bisnes tp mmg menjangkakan akan Berjaya dan dpt pulangan dalam tempoh yang singkat....well.....dalam apa jua yg kita buat, nawaitu itu paling penting...istiqamah...redha..usaha & tawakkal kepada Allah selepas kita telah sedaya upaya membuat yang terbaik....rezeki tu kan Allah yang bagi..jadi yakinlah dengan ketetapannya.....


Jom saya nak share apa yg kak Nadia pesan:
***********************************************************************
Ramai anak didik saya bertanya...apa rahsia sebenar mereka yang berjaya...Bagaimana mereka ini boleh jadi Master dalam Shaklee???
Adakah sebab mereka dh lama dlm shaklee atau sebab itu 'luck' mereka???


Sebenarnya banyak org melihat kejayaan ssrg semasa mereka sudah di tahap berjaya tetapi org tidak mahu 'kaji' semasa mereka sdg 'fight' untuk berjaya!!! Berapa kali mereka gagal dan bangkit kembali!!!Berapa banyak tohmahan dan kata2 sinis yang mereka terima untuk berjaya!!! Berapa kuat azam dan semangat yg mereka tanam untuk meredah laluan dan halangan untuk berjaya!!!

KITA SELALU LUPA TENTANG ITU!!!
Kerana itu, saya selalu pesan pada semua adik2 Intifada saya (anak, cucu, cicit piut saya)...Untuk berjaya kalian harus 'KEKAL ISTIQAMAH' di keadaan ini...


1) Jangan 'mengalah' atau ' redha' sebelum jam 11.59 mlm hari closing!!!

2) Hati kena kental...tak semua orang suka dgn apa yang kita buat!!! Selagi rezeki ini halal...Allah sentiasa ada bersama2 kita untuk terus berjaya!!!

3) Sekali melangkah, jangan sesekali berpaling!!! Kerana apabila berpaling, for sure anda akan terhenti sedangkan rakan 'berlari' anda sudah ke hadapan!!!

4) Letakkan core factor untuk berjaya!!! Contoh...saya buat shaklee supaya saya boleh infaqkan harta saya dengan lbh besar!!!

5) Jangan 'teragak2'!!! Upline dah tunjuk jalan, terus buat hari ini juga sebab 'berlengah2' ini hanya akan menyebabkan anda 'semakin malas' untuk buat apa yg upline dah tunjuk...dan sudahnya sampai ke sudah tak buat2 pun!!!

6) Jangan berhenti ' membantu' orang samada untuk menaiktaraf kesihatan atau membantu org untuk berjaya!!! Ingat!!! The More U Give The More U Get Back!!!

7) Yakin dengan 'kehebatan' diri sendiri!!! Kalau diri sendiri pun tak yakin nak berjaya mcmana nak yakinkan org lain untuk berjaya??? Ingat!!! Jadikan diri kita model untuk adik2 downline kita!!!

8) Jgn sibuk nak kondem atau update keburukan produk lain!!! Sepatutnya 'Yakinkan' semua org bahawa supplemen paling baik di dunia adalah Shaklee!!! Kenapa??? Mudah sahaja jawapannya!!! Sebab Shaklee dh lbh 50 tahun dlm pasaran!!! Malah multivitamin pertama di dunia adalah dr Shaklee!!!

9) Tanam rasa 'cinta' pd produk!!! Kalau sekejap join produk ni...sekejap join produk tu...Bila yang nak berjaya???Paling dasyat bila org tanya!!! Antara produk A dgn Produk B yang puan jual yg mn lg bagus??? Haaa...padan muka nak jawab!!! Macam jugak org bercinta...kejap dgn org ni kejap dgn org tu...last2 satu pun tak dapat!!!

10) Jgn putus asa!!! Bukan baru 2-3 bulan share kebaikan kat fb, fan page dan blog dah stop!!! Alasan sbb takde customer!!! Dah ramai distributor shaklee!!! Ish Ish Ish!!! Rezeki ni kat tgn saper???Allah kan!!! Minta Lah Darinya!!! Bukan terus give up Minta Dr Nya!!!

Aishhh...cukup la 10 ni...kang jadi buku pulak!!! Jom fight semua adik2 Intifada!!! Besarkan Income Supaya Dapat Besarkan Infaq ke Jalan Allah!!! Move Rank ramai2 bulan ni jom!!! Akak dah hulur tgn ni nak tarik sama2 korang naik!!! Jom Jom Jom!!!
______________________________
Kak Nadia Khamis
CEO Intifada
Magic Rules- The More U Give The More U Get Back!!! Allah Kan Ada!!!

Jadi, pada mereka2 diluar sana yang ingin menjana pendapatan lebih.....ingin mencuba untuk mengubah kehidupan masing2....anda masih belum terlambat....jom kita buat bersama2 dan diguide org mereka yang telah Berjaya sebelum kita....insyaallah....kita akan jumpa jalannya....
Kalau ada yg berminat, jgn malu2 wassap saya ya...:))


Zuharaanggun 
Pengedar Sah Shaklee kawasan Sg Petani, Alor Setar, Kangar dan Pulau Pinang Shaklee Independent Distributor 
[ID No : 1095674] 
012-3382618 (sms / wassap) 
zuharaanggun@gmail.com

Wednesday, 15 January 2014

Masalah gout?
Darah tinggi? Diabetes?
Perut buncit?
Selalu lupa?
Selalu lesu?

OMEGA SHAKLEE boleh membantu...



26 Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee

1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
3. Mencegah salur darah dari tersumbat
4. Omega 3 dapat mengelakkan strok
5. Mengekalkan tekanan normal darah
6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
7. Mengurangkan sakit kepala
8. Merendahkan kolestrol
9. Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan
10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
11. Mengawal masalah obesiti
12. Mengurangkan risiko penyakit jantung
13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan 
otak janin
14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak
15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak
16. Membantu menyihatkan paru-paru
17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll
18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE 
(lupus erythematosus)
19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.
21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik 
23. Memelihara fungsi-fungsi sendi
24. Mencegah penyakit gout

Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak sepert:-

- Mencegah insomnia
- Mengurangkan tekanan emosi
- Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan
- Membantu memperbaiki masalah autism
- Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive
- Mengurangkan masalah schizophrenia
- Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak

Siapa Perlukan Omega 3 Untuk Menyokong Tahap Kesihatan?
1. Warga Emas
2. Pesakit Jantung
3. Wanita
4. Wanita yang telah melahirkan anak
5. Pesakit darah tinggi
6. Orang yang selalu lupa
7. Kanak-kanak berusia 1 tahun dan ke atas
8. Pelajar
9. Ibu menyusu
10. Ibu Hamil
11. Orang yang mementingkan tahap kesihatan yang bagus.

PM saya untuk harga terbaik!

Zuharaanggun 
Pengedar Sah Shaklee kawasan Sg Petani, Alor Setar, Kangar dan Pulau Pinang 
Shaklee Independent Distributor [ID No : 1095674] 
012-3382618 (sms / wassap) zuharaanggun@gmail.com

Tuesday, 14 January 2014

Anak sihat dan pintar

  
Salam semua....Selamat menyambut Maulidur Rasul SAW...
Minggu ni dah masuk minggu ke 3 persekolahan...macam mana dengan anak2 kita?....harapannya, semua mereka dapat mengikuti pelajaran yang diajar di sekolah...dan harap-harap mereka semua betul-betul ready untuk menerima ilmu yang dicurahkan oleh guru-guru...

Sebagai ibu bapa, saya percaya kita semua telah memberi yang terbaik untuk anak2...persediaan mental...fizikal...material...segala-galanya kalau boleh yang terbaik untuk anak-anak kita....jom kita semak adakah anak2 kita mempunyai ciri2 dibawah?

• Kurang selera makan
• Sembelit
• Sering selsema dan demam (terutama yang tinggal di TASKA)
• Kurang daya pertahanan badan (imun rendah)
• Masalah kurang berat badan
• Hilang fokus serta sukar mengikut arahan
• Emosi tak stabil
• Hyperactive
• Daya ketahanan badan terhadap penyakit lemah
• sering selesema
• daya ketahanan badan yang rendah
• sering jatuh sakit

Setiap ibu bapa juga pasti inginkan anak mereka mempunyai tahap intelektual yang tinggi, berpotensi, bijak kreatif, rajin belajar dan mempunyai tabiat seronok membaca. Memang tidak dinafikan yang cemerlang dalam pembelajaran memberikan peluang yang cerah untuk masa depan anak anda, namun itu semua tidak mencukupi tanpa nutrisi yang baik yang juga penting dalam perkembangan tahap intelektual anak-anak. 

Sebagai ibabapa yang prihatin, kita mesti akan sanggup buat apa saja demi anak-anak. Termasuklah memberi anak-anak makanan yang berkhasiat dan sihat dan menyediakan kelengkapan yang sempurna untuk memastikan nak-anak dapat membesar dengan sihat dan cergas.
Salah satunya adalah memberi makanan tambahan untuk pastikan anak-anak sentiasa dalam keadaan sihat serta dapat menjadi anak yang cemerlang di dunia dan akhirat Insya Allah.

Shaklee mempunyai set yang terbaik untuk anak- anak membesar dengan sihat.


Omega 3 (terdapat dalam Omega Guard Shaklee)
Sebahagian besar daripada otak terbina dari lemak 'baik' yang juga dikenali sebagai asid lemak Omega-3. Kajian menunjukkan diet yang kaya dengan Omega-3boleh meningkatkan keupayaan belajar, kemahiran menaakul atau menyelesaikan masalah, meningkatkan daya tumpuan dan ingatan serta perhubungan antara sel otak. Omega-3 juga menunjukkan dapat menyokong keseimbangan emosi dan sikap positif dan membantu menigkatkan daya ingatan ketika mereka tua kelak. Bagi ibu yang sedang hamil trimester II & III sangat di galakkan mengamalkan Omega bagi perkembangan awal otak bayi dalam kandungan.

Vitamin C
Sebagai ibu bapa prihatin, pasti inginkan anak-anak mendapat khasiat makanan sepatutnya. Lebih-lebih lagi bila sudah bercerai susu ibu, 100% nutrisi harian adalah dari pemakanannya.Tubuh badan anda boleh melakukan banyak perkara, tetapi ia tidak boleh membuat atau menyimpan vitamin C.
Antara Fungsi Vitamin C :
Memelihara daripada jangkitan, dan meningkatkan imuniti tubuh.
Membantu anda menjaga kesihatan gigi dan gusi serta struktur tulang.
Meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging.
Membantu pertumbuhan dan penggantian tisu dan menolong dalam pengeluaran hormon anti-stress dan interferon. 

Protein Baik / Mealshakes
Protein baik membantu dalam menyuburkan otak. Asid amino yang diperolehi dari protein diperlukan untuk neurotransmitter. Protein juga merupakan blok-blok sel yang terbina di dalam tubuh termasuk lah sel-sel imun, sel-sel darah merah, enzim, otot-otot dan tulang yang diperlukan untuk tumbesaran yang sihat. Jika anak anda sering selsema, batuk dan demam, Mealshakes adalah penyelesaian yang terbaik, di mana ia boleh meningkatkan sistem ketahanan badan anak secara semulajadi.

Oleh itu sediakan keperluan awal bagi merangsang otak si manja. Jika anak anda berusia 1 tahun ke atas, ke semua supplement di atas sudah boleh diamalkan. Harga? Insyaallah mampu milk oleh setiap ibu bapa. Sangat murah berbanding dengan kesihatan dan kecerdasan minda yang tak ternilai harganya kan?

PM saya untuk harga terbaik!
Zuharaanggun
Pengedar Sah Shaklee kawasan Sg Petani, Alor Setar, Kangar dan Pulau Pinang
Shaklee Independent Distributor [ID No : 1095674]
012-3382618 (sms / wassap) zuharaanggun@gmail.com








Thursday, 9 January 2014

CINCH SHAKE SHAKLEE


Nak kurus tapi tak tau nk ambil supplement apa?...nk kurus tp tetap nk jaga kesihatan…CHINCH SHAKE adalah pilihan yg terbaik…


FAQ tentang Cinch Shake ^__^

1.Adakah pengidap kencing manis/diabetes boleh mengambil Cinch Shake?
-Cinch Shake adalah ber-indeks glisemik yang rendah, dan sesuai untuk pengidap diabetes. Cuma, pengidap diabetes perlu karbohidrat kompleks dalam program diet mereka.

2. Adakah ibu mengandung & menyusu boleh mengambil Cinch Shake?
-Ibu mengandung dan menyusu tidak digalakkan berdiet kerana kehamilan dan penyusuan memerlukan nutrien yang lebih terutama kalori.

3. Bolehkah kanak-kanak ambik Cinch Shake ni?
- Cinch Shake tidak dibuat untuk kegunaan kanak- kanak bawah 12 tahun.

4.Cara terbaik minum Cinch Shake
- Seperti yang boleh didapati pada canisternya, Cinch terbaik bila diambil bersama susu rendah lemak. Ini kerana gandingan Cinch Shake dan susu rendah lemak memberi profil nutrisi yang mencukupi dan penggunaan protein & leucine yang optimum.

5.Apakah perbezaan Cinch Shake dengan ESP?
- Cinch Shake membekalkan lebih banyak asid amino (termasuk leucine) dalam setiap hidangan.

6.Adakah Cinch Shake mengandungi kafein?
- Cinch Shake adalah caffein-free, kecuali perasa Latte kerana ia menggunakan perasa kopi asli. Kandungan kafein kurang dari 1 mg untuk setiap hidangan.

7. Beza Cinch dengan produk penurunan berat badan lain?
- Cinch Shake mengandungi formula istimewa iaitu leucine yang menjaga otot. Sesetengah produk kurus merosakkan otot dan menyebabkan kehilangan berat badan akibat kekurangan jisim otot. Keadaan ini menyebabkan berat badan bertambah kembali bila dah tak ambil produk tersebut. Berbeza dengan Cinch Shake yang menjaga jisim otot. Otot yang sihat membantu dalam pembakaran kalori.


Zuharaanggun
Pengedar Sah Shaklee kawasan Sg Petani, Alor Setar, Kangar dan Pulau Pinang Shaklee Independent Distributor
[ID No : 1095674]
012-3382618 (sms / wassap)
zuharaanggun@gmail.com